Home                       Blog                      Pictures                        

Welkom op de blog van mijn vrijwilligersproject in Dehradun, Indië

1 dec 2007

Ali de zingende fanaticus

Bahrein, 21:15, 28/11/07

Aangename kennismaking met Ali. Ali is een helaas licht kalende ex-drugverslaafde en -basgitarist met Indische roots. Volgens Ali was zijn band de meest succesvolle rockformatie van zijn land. Zijn land heet Maleisië, en Ali weet me te vertellen dat het voorbije jaar een eclatant succes is geweest voor de natie. Wist je dat de huidige wereldkampioenen bowlen en squash Maleisiërs zijn? Dat er een Maleisiër de ruimte ingestuurd is? Oh ja, en in Maleisië zijn er geen arme mensen. Echt. Geen.
Nadat Ali naar mijn religie geïnformeerd heeft, vraagt hij aan de stewardess of het toegestaan is om te zingen aan boord.

“God sent his son Jesus to earth and he died for us on the cross. He came to bring us salvation. Heaven is the most beautiful place in existence. Toedeloe, toedeloe,…”

“And by the way, you are the most beautiful stewardess I have ever seen”

Zie je, Ali heeft Jezus gevonden. En de geneugten van rode wijn. Ik heb hem verteld dat ik eigenlijk niet kan zeggen van ganser harte tot één enkele religie te behoren. Sindsdien benoemt hij mij “the opposition”, en bestelt hij consequent het tegenovergestelde van wat ik bestel.

“You eat chicken, I eat lamb. You drink water, I drink wine.”

Als ik hem wat later verklap dat ik op een katholieke school gezeten heb, verbeteren de zaken helaas niet. “Catholics are not christians, catholics are romans. I am a true Christian.”

“I went to Antwerp. The Jews control everything.”
Ali heeft het niet voor joden.
“The freemasons are a demonic cult, they are in direct contact with satan and his army of demons.”
Ali heeft het niet ook écht voor de vrijmetselaars.
Ali heeft een lijstje. Staan daar onder andere op: franstaligen (“ignorant”), etnische Maleisiërs (“lazy”) en zijn ex-premier (“hugely intelligent, but a fanatical nut”).

“Listen, do you have a bible?”
“I’m afraid I don’t, no.”
“Ok, listen to me very carefully. I am not trying to convert you. You don’t need to believe anything I say. But you must remember this: Russia is going to annihilate the US. It is written in the bible, the apocalypse...”
“I don’t think there is any mention of Russia and US in the bible, you see those countries didn’t...”
“Listen to me! When you hear on the news that Russia is attacking the US, then you will know that I am right. You must say these words: “father god, forgive me, take me to safety on the hill with the true christians”.

Ali was mijn buurman op het vliegtuig. En ik zat aan het venstertje. De alpen zagen er goed uit, Griekenland een beetje droog, maar niet zo heet als Saoedi-Arabië. Ali zijn hoofd tenslotte, zo kan ik enkel vermoeden, stond in lichterlaaie.


Postscript, Delhi 17:55, 29/11/2007:

Mijn slaperige ogen waren al half gesloten tijdens de vlucht van Bahrein naar Delhi toen ik de volgende aankondiging uit de intercom hoorde komen: “Because of Indian legal regulations, your flight attendants will now disperse an insecticide in the cabin. Please carefully cover your mouth and nose.” Terwijl ik mijn gezicht half in mijn pullover verborg, holden twee stewardessen volkomen synchroon en met opgeheven spuitbussen op hun hoge hakken door de gangpaden links en rechts van me, lustig spuitend. Geen biogarantie meer voor mij, I’m afraid.

Je hoort en ziet soms vreemde dingen terwijl je onderweg bent. En dan heb ik nog niet eens op de beruchte indische trein gereisd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hopelijk is je kamergenoot straks niet van hetzelfde kaliber als onze vriend Ali :)!

Thomas